dinsdag 9 april 2013

Mijn beurt! Lenterokje



Het was weer even geleden dat ik nog iets voor mezelf had gemaakt, maar toen ik dit stofje en bijhorend moois bij Veritas zag liggen, wist ik dat het een rokje voor uw ondergetekende zou worden


Bij gebrek aan warmere temperaturen ontbrak evenwel de zin om het af te werken
Het lag maw al eventjes voorgeknipt in de stoffenkast te wachten...

Tot dit weekend het ondenkbare gebeurde...
We wisten al bijna niet meer hoe je dat ronde, mooi glanzende ding aan de hemel moet noemen...
De zon! De zon scheen!

U wilt harde bewijzen, hier sie
dit weekend op wandeling in het Fort
 

Waarachtig!

Gisteren werd er tussen het dino-plaasteren en het ravotten met de kids toch tijd voorzien om naarstig aan mijn rokje te werken

Al wist ik dat sommige stappen niet zo vlot zouden gaan
(er zit een blinde rits in, ik heb geen blinde ritsvoet,
 ik heb zelfs geen idee of er een bestaat die past op mijn machientje...),
 toch sloeg mijn Ikea-beest erin om het nog eens even heel wat moeilijker te maken dan hoogst nodig was grrr!
Maar na een time-out voor mezelf, kreeg ik Beast getemd en deed hij wat ik wilde
Zei ik al dat ik koppig ben? :)

Het is het A-lijntje uit Allemaal Rokjes van Madame ZsaZsa
 maar dan een beetje aangepast, zodat ik 'em iets lager in de taille kan dragen
Ik heb de zon gezien, maar mijn beentjes nog niet, dus die ga je nog niet op foto zien hihi


Al zeg ik het zelf, de rits zit er netjes in. De paspel sluit mooi aan. 
Van de eerste keer, yes! :)
Met een blinde ritsvoet zou ze natuurlijk nog blinder (hihi) zijn, maar ik vind niet dat het stoort

Nu enkel nog een of ander bijpassende lintje aan de zoom en 't is 100% af
Maar geef toe, 't was je nog niet opgevallen dat er vanonder nog frennekes aan zijn he :)

4 opmerkingen:

  1. Rits staat er mooi in leuk stofje en toffe foto's!

    Zoom valt inderdaad niet op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou allang blij zijn als ik de rits er zo blind inkreeg....
    Ik heb eerst met bijziende ritsen gewerkt, maar maak de rokjes nu zonder rits, met veel wringen over mijn schouders.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) ik ben misschien net iets koppiger dan de gemiddelde medemens
      Ik zou de ritsen precies toch nog een tweede kans geven, al dat gewring lijkt me niet echt handig :)

      Verwijderen
  3. Een heel tof rokje hoor, wat een leuk stofje ! En die rits is prima gelukt !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, ze worden allemaal graag gelezen!